5 nieuwe ontwikkelingen binnen Teams
Microsoft Teams heeft door het thuiswerken de afgelopen periode een enorme vlucht in gebruik genomen. Veel van onze klanten werken met Teams, maar niet iedereen is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kan Teams daardoor niet optimaal inzetten. Dat is zonde.
Voor een efficiënt gebruik van Teams brengen we in deze blog daarom 5 recente ontwikkelingen onder de aandacht:

1: Gemakkelijk plannen
Met Microsoft Bookings werkt u effectiever en deze tool is zeer geschikt voor bijvoorbeeld kappers, tandartsen, financiële dienstverleners en adviseurs. Doordat het plannen minder tijd kost, heeft u meer tijd over voor uw klanten. Daarnaast kunnen klanten de afspraken zelf inplannen zonder dat er een conflict ontstaat met al reeds gemaakte afspraken. Zelf heeft u vanuit de app overzicht van alle afspraken, inclusief bijvoorbeeld klantgegevens en de mogelijkheid om zelf afspraken in te plannen.
2: Pop-out functie voor chat
Wisselen tussen verschillende chatgespreken in Teams is niet langer nodig met de nieuwe Pop-out functie. U dubbelklikt op uw chatgesprek, dat in een apart (klein) venster naar voren komt. U kunt net zoveel chatgesprekken openen als nodig is. Met deze nieuwe Pop-out functie kunt u bijvoorbeeld in het hoofdscherm aantekeningen maken of in het kanaal blijven waarin u werkte en in het Pop-out venster de chat voortzetten. De Pop-out functie kunt u voor meerdere, losse gesprekken gebruiken of voor groepsgesprekken. Binnenkort is de Pop-out functie ook mogelijk voor vergaderingen.
3: 3×3 personen in beeld
Als u met grotere groepen mensen praat, biedt Teams u nu de mogelijkheid om 3×3 mensen in beeld te zien in plaats van 2×2. Zo heeft u tijdens een vergadering meer digitaal contact met elkaar. Ook kunt u tijdens een Teams-vergadering nu (virtueel) uw hand op steken met de nieuwe functie ‘hand opsteken’. Zo kunt u andere deelnemers aan de vergadering laten zien dat u iets wilt zeggen.
4: Gebruiksvriendelijke templates in Teams
Bij het aanmaken van een nieuw team binnen Teams kunt u nu kiezen uit een reeks sjablonen (templates). Deze templates zijn supereenvoudig in gebruik en bij toewijzing krijgt iedereen dezelfde vormgeving. Dit zorgt voor een consistente uitrol. Teams biedt standaard templates voor bijvoorbeeld agendabeheer en planning, maar ook branchespecifieke sjablonen voor overheid, retail, onderwijs, ziekenhuizen of banken. Natuurlijk kunt u ook uw eigen templates blijven ontwikkelen.
5. Met Lists eenvoudig informatie bijhouden
Met Microsoft Lists kunt u eenvoudig uw informatie bijhouden en uw werk organiseren. Met de kant-en-klare sjablonen kunt u vanuit Microsoft Teams rechtstreeks en snel beginnen met het bijhouden van uw lijsten. U maakt overzichten om problemen bij te houden, voorraad te beheren, agenda’s voor evenementen op te stellen, de status van projecten te rapporteren, FAQ’s te beheren en meer. De lijsten zijn eenvoudig, slim en flexibel in gebruik dankzij aanpasbare weergaven en slimme regels. Zo blijft u op de hoogte van hetgeen dat voor uw team het belangrijkste is.
Wilt u meer weten over deze recente ontwikkelingen of heeft u hulp nodig bij het gebruik van Teams?
We helpen u graag verder,
Mark Hoogendijk Cloud Consultant bij Anbecom ICT