Overstappen naar een nieuw ICT-bedrijf?
Waarschijnlijk moet u er niet aan denken; overstappen naar een nieuw ICT-bedrijf. Bijna net zo erg als het overstappen naar een nieuwe accountant. Not done, heel veel gedoe en gaat het überhaupt beter worden? Inderdaad, het is best wel een ‘gedoe’ om over te stappen naar een nieuw ICT-bedrijf, maar het is lang niet zo […]
Waarschijnlijk moet u er niet aan denken; overstappen naar een nieuw ICT-bedrijf. Bijna net zo erg als het overstappen naar een nieuwe accountant. Not done, heel veel gedoe en gaat het überhaupt beter worden?
Inderdaad, het is best wel een ‘gedoe’ om over te stappen naar een nieuw ICT-bedrijf, maar het is lang niet zo ingewikkeld als u zou denken. Daarbij, wellicht is het overstappen naar een nieuwe ICT-partner heel verstandig en loopt u nu tegen allerlei frustraties en ongemakken aan.
Waarom overstappen?
Vaak hebben bedrijven of organisaties goede redenen om over te stappen naar een nieuwe ICT-partner:
- Slechte support; u voelt zich niet serieus genomen, er wordt niet teruggebeld, afspraken worden niet nagekomen en ga zo maar door.
- Niet proactief meedenken; uw huidige ICT-partner denkt niet mee of adviseert u onvoldoende aangaande verbeteringen binnen uw netwerk en welke strategische beslissingen u moet nemen.
- Teveel storingen; u hebt regelmatig te maken met ICT-storingen waardoor uw bedrijfsprocessen niet optimaal functioneren en zelfs stil komen te liggen. Vaak heeft dit te maken met een slechte inrichting van uw huidige ICT-infrastructuur.
- Te weinig ‘Cloudervaring’; uw huidige leverancier heeft te weinig kennis van alle mogelijkheden die de Cloud te bieden heeft, waardoor de groei en continuïteit van uw bedrijf of organisatie in gevaar komt.
- Uw huidige ICT-partner ontgroeid; uw huidige ICT-partner blijkt onvoldoende in staat om mee te groeien met de groei van uw organisatie.
- Ondoorzichtige kostenstructuur; u hebt te weinig inzicht in de kosten rondom het onderhoud en de bijbehorende service/abonnementskosten.
De schadelijke gevolgen door niet over te stappen naar een nieuwe ICT-partner, kunnen groter zijn de eventuele ongemakken rondom zo’n transitie naar een nieuwe partner.
Ervaring met overstap trajecten
Anbecom ICT heeft veel ervaring met ‘overstap’ trajecten. Door de jaren heen hebben we veel nieuwe klanten geholpen met het overstappen naar onze dienstverlening.
Onze aanpak hierin is als volgt:
- Analyse van uw huidige netwerk
- Hoe is de huidige ICT-omgeving opgebouwd?
- Op welke wijze is de continuïteit gewaarborgd?
- Hoe zijn security zaken geregeld?
- Zijn er knelpunten?
- etc.
- Gezamenlijk strategisch overleg
- Wat zijn de wensen en eisen aangaande de ICT-omgeving?
- Hoe zit het met groei-ambities van het bedrijf of de organisatie?
- Aan welke voorwaarden dient het ‘werken op afstand’ te voldoen?
- etc.
- Advies en plan van aanpak
- Duidelijk advies, waar u echt wat mee kunt.
- Overzichtelijk en helder financieel voorstel
- Plan van aanpak
Het proces van overstappen
Nadat we akkoord van u hebben gekregen om de overstap in gang te zetten, zorgen we ervoor dat dit zo soepel mogelijk verloopt. U kunt erop rekenen dat wij u hierin zoveel mogelijk ontzorgen op zaken zoals:
- Communicatie met uw huidige toeleveranciers
- Zoals de huidige ICT-partner, applicatie leverancier(s), leverancier voor telefonie, beveiligingspartner, etc.
- Alle partners brengen we in kaart, wij zorgen voor de rechtstreekse contacten, zodat er geen miscommunicatie ontstaat
- Keuze van het juiste moment
- Welk moment past het beste in de agenda?
- Zo’n kort mogelijke transitieperiode
- Door een grondige voorbereiding, gaat er geen tijd verloren
- Geen downtime van uw netwerk
- Daar waar nodig kan de overstap in afzonderlijke fases worden doorgevoerd
- Bestaande hardware en software licenties
- Heeft u lopende (software)licenties? Die kunt u gewoon blijven gebruiken, u hoeft niet meteen nieuwe licenties aan te schaffen
- Is uw hardware nog in orde en voldoet die nog aan de wensen? Dan gaan we die natuurlijk niet vervangen. In ons advies nemen we mee, welke apparatuur u kunt blijven gebruiken en welke u eventueel het beste kunt vervangen.
- Wijzigen wachtwoorden
- Als u overstapt naar een nieuwe ICT-partner, is dat hét moment om uw wachtwoorden (en indien nodig het wachtwoordenbeleid) te wijzigen. Uiteraard wordt het ‘administrator’ wachtwoord aangepast, zodat uw oude ICT-partner geen toegang meer heeft tot uw omgeving.
Neem direct contact met ons op
Anbecom ICT heeft een ruime ervaring in overstaptrajecten en is een vakkundige en betrouwbare partner die u hierbij kan ondersteunen en begeleiden.
Meer weten over de Anbecom ICT overstapservice?
Ik help u graag verder.
Jan Smit
Anbecom ICT